Uporabne vsebine

Kako nad nosečniško slabost?

Jutranja nosečniška slabost je zelo pogost pojav v prvem trimesečju. Nekatere nosečnice pesti skozi celotno obdobje in ne samo zjutraj. Nosečniški slabosti botrujejo spremembe hormonov, nihanje sladkorja v krvi, dehidracija, sprememba krvnega tlaka in spremenjen bioritem. Kako jo omilite ali odpravite, je zapisano v naslednjih vrsticah. Prisluhnite svojemu telesu in se prilagodite spremembam. Obdobje nosečnosti vam bo neglede na težave, ki mu botrujejo, ostalo v najlepših spominih.

Redna prehrana, stop lakota.

 

Povsem razumljivo je, da vam zaradi številnih sprememb upade apetit. Vaše telo za rast, razvoj in obnovo potrebuje kakovostne gradnike. Če ni še vojska ne vzame, zato se bo na prazen želodec odzval krvni sladkor. V kolikor se vam upira zaužiti cel obrok ga vsaj začasno nadomestite z zdravim prigrizkom. Pest oreškov, krekerji ali kos sadja so vaši zavezniki – do toplega obroka.

 

Jutranja prva pomoč.

 

V bližini imejte vedno vsaj grižljaj hrane. Na nočni omarici, v torbici ali klubski mizici. Preden vstanete zaužijte vsaj košček prigrizka. Iz ležečega ali sedečega položaja vstajajte počasi, da preprečite omotico.

 

Izogibajte se hrani, ki preobremeni prebavo.

 

Z jedilnika  črtajte mastno, ocvrto, zelo začinjeno ali sladko hrano. Vse naštete pomanjkljive kvalitete vsebuje hitra hrana. Privoščite si zadostno količino sadja in zelenjave, ki vas osveži in poživi. Če vam kuhanje povzroča slabost ali odpor, naj za to poskrbijo vaši družinski člani. Kuhinjske vonjave so lahko obremenjujoče za občutljiv in izostren voh nosečnice. Sicer pa uživajte v doma pripravljeni hrani ter obroke zaužijte v miru in krogu svojih dragih.

 

Izogibajte se starim slabim navadam.

 

Kajenje, alkohol, ponočevanje in kava so razvade, ki sem ter tja obeležijo družabno življenje. V nosečnosti se jim moramo odpovedati. Seveda lahko na eno oko zamižimo pri brezalkoholnemu pivu in eni kavi na dan. Za dobro počutje pa nikakor ne smemo grešiti pri spancu. Slabo počutje se lahko kaže tudi pri nosečnicah, ki so prenehale s kajenjem. Tovrstna slabost bo kmalu izzvenela, vaše telo pa vam bo za to hvaležno tudi kasneje. Zdravje bodoče mamice in otroka naj bo vodilo, v trenutkih skušnjav.

 

 

Vnesite dovolj tekočine v telo.

 

Pijte večkrat dnevno po požirkih, predvsem vodo. Ne pozabite na zadosten vnos tekočine zlasti poleti. V kolikor se vam požirki tekočine upirajo, jih lahko nadomestite tudi z uživanjem sočnega sadja, razredčenih sokov ali z juhami. V boju proti slabosti vam lahko pomagajo tudi metin čaj in mineralna gazirana pijača. Napitki ali prigrizki z ingverjem prijetno prebudijo telo in duha, kar je ob slabosti izjemno dobrodošlo.  Odličen sok, ki združuje vse naštete lastnosti je  Dr. Steinberger – Ingver mix. Okusno mešanico matičnih sokov jabolka, ananasa in grozdja bogati dodan ingver. Sok vsebuje le naravno prisotne sladkorje, prisotnost ingverja pa ne povzroča pekočega občutka, pač pa le poživi. Zaužijete ga lahko kot hladen ali topel napitek. Primeren je tudi kot poživitev med obroki. Poiščite ga na policah lekarn ali v specializiranih trgovinah.

 

Privoščite si počitka.

 

Vaše telo je v nosečnosti izpostavljeno obremenitvam. Poleg vsakdanjih opravil potrebujete energijo še za snovanje novega življenja. Utrujenost je značilna prav za vsa obdobja nosečnosti. Brez slabe vesti si privoščite krajše spance ne glede na čas dneva. Ker bodo zaradi neudobnih položajev noči krajše, je potrebno počitek nadomestiti čez dan. Poiščite udoben kotiček in zadremajte.

 

Bodite aktivni.

 

Seveda je pomemben del nosečnosti spanec in počitek. Vseeno pa je pomembno, da ostanete aktivni. Nosečnost ni čas, za nove športne podvige. Izvajajte vadbe, ki vas ne preobremenjujejo pač pa vzdržujejo v dobri telesni pripravljenosti. Hoja, plavanje ter prilagojene skupinske vadbe vam bodo dobro dele.

 

Preživite čim več časa na svežem zraku.

 

Gibanje in preživljanje prostega časa v naravi vas bo napolnilo z energijo. Svež zrak tudi redno spuščajte v svoje prostore. Oskrba s svežim kisikom prebudi in zbistri. Hkrati pa je svež zrak tudi garancija za dober spanec.

 

 

Izogibajte se stresu.

 

Koktejl hormonov razburka vaša čustva. Hkrati se na stresne situacije odzivate bolj burno kot običajno. Na plano privre tudi kakšna solza. Stres in nenehno hitenje slabosti samo še pomnožita. Ustavite se ter zavestno umirite. Predihajte situacijo ter se je lotite s svežimi mislimi. Najbolj pomembno je, da se vrnete v stanje dobrega počutja. Občutek, da so se težave zgrnile ravno nad vas je včasih varljiv. Prav vse se razplete in uredi. Najbolj pomembno pa je zdravje vas in vašega otroka.

 

Če imate v nosečnosti težave, se vedno posvetujte z vašim izbranim ginekologom in zdravnikom. Vsaka sprememba še ni težava. Vsaka informacija pa prijetno pomiri in vas sprosti. Drži?

 

Želimo vam prijetno nosečnost!

Avtor: N.K. 

Photo by Daria Shevtsova from Pexels