Uporabne vsebine

Zdrav nasmeh od prvega dne: ustno zdravje pri nosečnicah in otrocih

Nosečnost je za ženske posebno obdobje in čas velikih telesnih sprememb, med katere sodijo tudi tiste v ustni votlini. Zato je toliko bolj pomembno, da bodoče mamice svoji ustni higieni posvetijo več pozornosti. Le z vestno skrbjo za svoje ustno zdravje lahko dobre navade prenesejo na otroke.

Njihove zobe je treba še posebno dobro negovati, saj so zaradi tanjše sklenine dovzetnejši za nastanek zobne gnilobe. Gre za najbolj razširjeno bolezen ustne votline in je najpogostejša kronična bolezen prav v zgodnjem otroštvu. In čeprav mlečni zobje v nekaj letih izpadejo, je njihovo zdravje ključno, saj so osnova za zdrave stalne zobe. Ti se začnejo razvijati takoj, ko izraste prvi mlečni zob.

Dobra novica je, da nastanek zobne gnilobe lahko enostavno in učinkovito preprečimo, kar je pomembno iz več razlogov:

  • Če mlečni zobje zaradi kariesa izpadejo prej, lahko začne primanjkovati prostora za stalne zobe, kar vodi v ortodontske težave.
  • Karies je bakterijska infekcija in lahko škoduje tudi razvijajočemu se stalnemu zobu.
  • Negativen vpliv na otrokovo samozavest in razvoj.
  • Negativen vpliv na otrokovo splošno zdravje.

Najboljša izbira za nego je zelo mehka zobna ščetka z gostimi in mehkimi ščetinami, ki je nežna do dlesni in nepopustljiva do zobnih oblog. Pomembno je, da zagotavlja popolno čiščenje, tudi če tehnika ščetkanja ni zmeraj popolna. Če je ščetka pretrda, je ščetkanje za otroka lahko boleče, zato se ga brani. Pozitiven odnos do čiščenja zob je tudi dobra popotnica za preventivne obiske pri zobozdravniku – brez strahu. Ko se pojavi prvi zobek, je čas za prvo zobno ščetko.

Za ohranitev zdravih zob je poleg pravilnega, rednega čiščenja zelo pomembno tudi navajanje otroka na zdravo prehrano in omejevanje uživanja sladkorja.

Ohranitev zdravih zob

Pijte vodo

Sokovi in sladke pijače so sicer okusni, vendar vsebujejo velike količine sladkorja. Voda poteši žejo in pomaga odstranjevati ostanke hrane z zob.

 

Kalcij za močnejše zobe

Mleko in mlečni izdelki, na primer jogurt, pomagajo okrepiti zobe. Pri tem lahko pomaga tudi zelenjava, na primer brokoli in zelje.

Sladkarije

Seveda so dovoljene, vendar ne prepogosto. Otroci naj jih uživajo takoj po obroku, in ne kot samostojni prigrizek.

 

Sadje in zelenjava

Stebelna zelena, kumarice, korenček, jabolka in drugo super sočno, hrustljavo sadje ter zelenjava so odličnega okusa, prav tako pa pripomorejo k čistejšim zobem.

Več o tem si lahko ogledate v blogu - Kako naj skrbim za ustno zdravje med nosečnostjo